Broddar

Broddar är ju en självklarhet i vinter, man vill ju inte att hästen ska halka och slå ihjäl sig! Oj, de lät dramatiskt, men ni förstår vad jag menar. Sträckningar och sånt kan ju också hända.

Till saken iaf!
Jag har fått många frågar av mina vänner hur långa broddar jag har och så, jag har olika beroende på hur halt det är.. Eller var man ska säga! haha, i hagen brukar mina hästar gå broddlösa eller med KORTA broddar. Jag skulle aldrig kunna sätta på min häst ett par längre broddar i hagen! Visst, dom kan halka/sträcka sig med korta broddar och utan. Men om dom skulle sparka ngn annan häst?! Eller sig själva med för den delen.

Jag ska inte ha broddar i hagen, utan jag broddar varenda gång jag ska rida!
& när jag rider kommer jag ALLTID ha skydd+boots fram och bak!

Har ni broddar hela tiden eller broddar ni bara när ni ska rida?
Faktiskt ganska intressant att veta hur andra tänker! ;)

Exempel på vad som kan hända om en häst sparkar en annan

broddtramp


Kommentarer
Postat av: Petra

Min medryttarhäst har korta broddar hela tiden, i hagen när jag rider etc. De tar inte av dem. Men han rids med skydd.

2010-11-23 @ 22:08:29
URL: http://petrip.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

AJ :(

2010-11-24 @ 17:22:01
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0