Corona 16/11

Var med om något läskigt förut. Eller om man ska kalla det 'läskigt'? vart rädd iallafall.
Som vanligt så tar jag ut Corona på stallplanen och satte mig upp, hon börja först töla och skulle stegra och vända.. ( hon kan verkligen inte stegra nu när det är halt och hon har inga broddar) Jag ville inte ta risken så jag satte på henne en snodd och försökte skritta iväg. Men inte nej! Fick leda henne till paddocken och där.....
Hon stannar till och står BLICKSSTILLA och spänner ut sig och frustar ( och tittar in i skogen såklart ) Blir ju såklart rädd så jag vänder henne och där fick hon verkligen panik och blev jätte nervös och om jag inte hade hållt in henne där så skulle hon ha flytt till stallet, så var hon hela vägen till stallet och det är ca 500 meter.

Någon som har varit med om de förut?

har oxå en undran. Vet ni någon sida där man kan beställa skor och broddar? Hööks och börjes hemsida har inga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0