om mig

En dag när jag satt hemma så ringde telefonen.
- hej vi kommer från malungsridklubb är din mamma där?
mamma tar över luren och sen säger till mig
det var menat som en överaskning.
världens bästa överaskning om ni frågar mig!

Jag har ridit sen jag var... 8 kanske ? eller nio. Kommer inte ihåg! Det ända jag vet var att jag börja för 5 år sen på ridskola. Den första ponnyn jag red heter Paminaoch är bäst! Henne lärde jag mig att skritta-trava och samt rida snett igenom osv. grunderna


pamina

Hon var somsagt min favorit ponny tills jag fick rida Zorro. Zorro var vääldigt envis och allting men det flöt på.
och då blev han min favorit ponny tills ett låååååååångt tag tills jag blev förälskad i Terry som jag hade på ridläger!

terry


Sen kom äntligen Gameboy ett russ på 12 år , c ponny.
Honom fick jag mycket på lektion och så tävlade jag honom och hyrde hnom på helger :)
Men vi fick aldrig ett lov som jag hade hoppats.
honom kände jag mig trygg. Han gav mig mod och han hoppade jag 1 meter som högst.. fast jag ramla av.. men det tar vi en annan gång kanske.
jag blev förlång för han. Annars skulle jag fortsätta rida honom
Han är verkligen svår och alla sa att jag och han passade bra ihop. Men jag tror nästan det var Amandas förkänst att han blev så fin som han blev. ( i början av när han kom så kunde han inte så mkt. Men amanda gjorde honom så fiiin ) kan sitta och skriva hur långt som helst men ni borde ha dött av tråkighet för lääänge sen isånnafall!
gameboy.
Medans jag jag red på ridskola så red jag ett varmblod. Som står i de stallet ronna står i.
Jag var medryttare på henne tills jag fick ronna. Min och wininnas tid var nog den bästa så länge. Så mycket tok denna hästen gör. Trotts att hon är ett varmblod så känns hon inte som ett varmblod och rida. Hm ja ni fattar!
Vi hoppade,dressyrade,red ut. Men ibland gick allting ner i botten! Jag blev så sur på henne och ville sluta rida. Men nej det gjorde jag inte!









Vid 5 tiden  den 5 juni ( tror jag de va) så blev jag världens lyckligaste. Jag skulle få hem min första foderhäst och älskade allt och alla. Allt var planerat. Hon skulle åka från skåne den 14 och komma till mig den 15. Vilket hon gjorde!
Att åka i en transport i över ett dygn ( tror jag de var?) är rätt så jobbigt.. Iallafall! Så var vi tvungna hämta henne vid ett ställe två timmar bort. Och när chafören öppnade hästbussen så stod hon där. Helt svart, precis i mina drömmar! Medans jag stod där och gapade så frågade chaffören:
men ska du inte hämta din ponny?
och DÄR börja våran resa!
Vi hade en dålig tid den första jag skrek och gapade åt henne och önska jag aldrig tog henne. Hon var HEMSK. Testade, stegrade så vi nästan slog över och jag vart livrädd. Men innerst inne är hon underbar och jag är glad att jag tog henne! 
Jag köpte henne 13 agusti och DÅ börja våran riktiga resa!


oj va rörligt inlägg det blev. Lovar de blir bättre nästa gång!
hoppas ni har fått en bra uppfattning om mig!
peace and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0