Magic Suprice 14/11

Vi har precis fått upp lyse i vår paddock så jag red där ist för ner till travbanan för de var redan bäcksvart när jag kom upp på suppan.

Skrittade fram ganska kort på långa tyglar, ca 10 min bara!
Började sedan överböja henne lite & sen gjorde vi lite öppnor.
Hon blev galet lösgjord & när jag började jogga fram henne så gick hon i lång & låg form.
Super balanserad och hon trampade på super med baken!

Gjorde många korta skrittpauser och i övergångarna var hon hemsk! :s
Hon tappade formen helt & ville absolut inte stanna x')
Efter ett tag började jag korta upp formen & satt mig ner lite i traven & de sådär!
Jag längde även stiglädrena ännu ett hål så jag verkligen kommer åt henne.
Avslutade ganska kort efter och joggade av henne lite lång & låg igen & då var hon riiiiiktigt avslappnad!
sen klappade jag om henne & sör som hon är ruskar hon alltid på huvet då x')

Men usch va jag behöver ha ngn som står & skriker på mig! :o
Jag behöver ngn som säger till mig att slappna av i knäna, korta tyglen, räta upp mig, sitta ner tyngre & massa mer! Jag tänker ju på vissa saker ibland men eftersom Suppan är ganska mycke häst att hålla koll på så glömmer jag bort mig ;)

Nu i veckan måste jag alltså tvinga med min mamma upp till stallet så jag får lite lektion av henne + nya bilder :)

Blöt häst under framskrittningen idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0