Majja tänker

Jag har tänkt på en sak, en sak som irreterar mig så mycket!

Varför ska man ha häst om man inte ens vill?

Ibland när man går in och läser på "hästmänniskors" sidor läser man nästan hela tiden "åhhh. jag orkar inte åka till stallet idag!" eller "mamma fixade allt i stallet för jag orkar inte!" eller "nu MÅSTE jag upp till stallet, kan inte hästarna bara fixa allt själva?"

Jag blir så arg och frustrerad, har man en egen häst, foderhäst eller en medryttarhäst som man tar hand om så tycker jag faktiskt man ska uppskatta det. Om du ser hästen som en börda kan du sälja den till någon som uppskattar hästen ist.

Julia  skrev ett inlägg på sin blogg som heter "Att lämna sin bästa vän", de handlar om att man ska vara stark och sälja sin häst ist för att bara köpa en till. Alltså om man har en häst och sedan har kvar den bara för man inte klarar sig utan den.

De jag vill säga är att jag tycker man ska sälja sin häst eller lämna ut den på foder så hästen får chansen att bli uppskattad och älskad. Jag menar inte detta till någon, utan jag ville bara få det sagt!

Man kämpar tillsammans för att bli ett, vissa slänger bort det medans andra uppskattar det och lägger sin själ i det.


Kommentarer
Postat av: elvira - ridahest :D

så jävla SANT :O!

2010-11-20 @ 22:57:55
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: julia

asu, kan erkänna att jag är lite opepp på att gå bort till stallet ibland, men jag gör det ju liksom alltid och håller verkligen med, fattar inte varför folk ska skaffa mer hästar än dom har tid med bara för att typ.

Jag tycker att man i alla lägen ska låta hästen vara uppskattad och älskad och har man inte tid eller ork så får man låta någon annan älska den! Enligtttt mejä (a)

2010-11-22 @ 06:45:52
URL: http://goldenriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0