ojojoj!

Två dagar sen jag bloggade sist, har vart ute i stallet 2 gånger sen dess! Men tycker att inlägg blir ganska tråkiga utan bilder, blir lite lätsammare att läsa om man har några bilder, det man skriver blir lite trovärdigare och framför allt roligare att läsa/titta när det finns bilder att kika på :) Tycker inte ni det?

Tisdags:
Snöstorm, så Montana fick vila. Borstade och klappade henne i en timma. Hon halvsov, jag också, hihi. Det var verkligen jätte mysigt, hade kunnat stannat där hela natten. åh <3 
Det kom en ny häst till stallet i måndags också, Lilla gubben. Bponny, knabstrupper. Ganska mullig är han och jätte söt.

Onsdags
:
Var på ridskolan. Red Totte, 6år och ganska nätt kroppsform. Vi byter häst var tredje vecka, så detta var tredje gången jag red honom. Han är riktigt jobbig att dressyra på. Herrejösses vad vinglig han är! haha. Men till slut när vi både fick koll på varandra gick han riktigt fint. Var nöjd med lektionen i helhelt, även om det var lite vingligt i början.

Idag
(tors):
Julia (min storasyster) är hemma denna veckan så hon följde med ut till Montana idag. Först red jag en stund och Julia hjälpte mig litegranna. Det gick helt okej. Underlaget var ganska dåligt, hårt och knöggligt på vissa ställen. Sen red Julia en stund, såg riktigt fint ut! Montanis var en tröttis efteråt. Inte så att hon svettades, men man såg i ögonen att hon var ganska trött (sömnig).

Övrigt:
Fullt upp just nu, skolarbete, familjen och vänner. Så har inte jätte mycket tid över till bloggandet, tyvärr :/ Blir ännu mer att göra på lovet, haha.

Planer för lovet:
ev.
fota Sara när hon provjobbar.
Frida
kommer och fotar mig och Montana.
Åka
upp till Julia och träffa henne och Victor, Lexus och Lusitano hästarna hon rider. Ska även få provrida!!
En
hemlis, hihi.

och
det är bara i hästväg..









Jag och Lexus på alla bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0