Det finns något hos hästens yttre som är bra för människans inre

Kom inte ut till stallet förens seeent idag heller. Var tvungen att göra skolarbete och sen städade jag köket också, damsög och allt, det blev så fint så.

Var helt ensam i stallet idag, hästarna stod och halvsov när jag mockade i takt till musiken som spelades på radion, mysigt! Pysslade om Montana och gosade mig i hennes varma vinterpäls. Sen la jag på henne ett stalltäcke och tänkte på något konstigt sätt att det skulle räcka för damen, eftersom att hon har så tjock vinterpäls. Men hon blev väldigt kall och stel efter bara en kvart ute.

När vi kom ut i paddocken var det alldeles mörkt och tyst, det enda som hördes var vinden.

Montana spände upp sig lite. Jag lät henne gå hur hon ville i paddocken gick efter henne på flera meters avstånd. Vi gick där ett tag. Hon trampade på den tunna isen som vattenpölarna bildat, gick över bommar och luktade på koner.

Vi myste en stund innan jag skickade ut henne på volten. Jag provade att jogga på plats några steg för att se om hon ville trava. Hon travade, men det var väldigt svårt för henne. Marken var så hård. Så vi släppte travandet och jag släppte lös henne. Till en början följde hon efter mig bort till paddockens ena hörne. Hon stod helt stilla när jag strök carrotsticken över henne.

Sen gick hon iväg och åt gräs. Jag gick fram till henne efter några minuter och pekade bort och smackade. Hon började gå, efter ett tag trava (hon föreslog det själv). Det var det vi gjorde idag, plus en massa mys i stallet!

Fick med mig kameran och blixten. Fotade några få, kassa bilder bilder i fotoväg. Men mysiga för mig:


Fina flickan..


Montana


ponnygänget! från vänster: Alli, Artax och Unna.


Sjävklart gosade jag med min favorit ponny också, Artax

Rubriken: citat av
Winston Churchill


Kommentarer
Postat av: Julia

Hallå där syster-yster!

Det där citatet snodde du från min facebook! Ajabaja!!

2010-11-20 @ 19:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0