Coronas handikapp.

Har aldrig känt mig så världelösare än idag. Corona var satans pigg och tog inte bettet  och bara skena och jag bara drog henne i munnen och sen i en kurva så fick hon för sig att de var farligt så hon hoppa i den djupa snön = SNÖGUBBE!.  Väldigt roligt. Ska rida när det är ljus från och med i morgon.
För att fylla ut inlägget så kan jag berätta om Coronas öga!
som många har sett på bilder och filmer så har Corona bara ett öga, och det är såklart ett handikapp. Jag får alltid förfrågningar om varför hon bara har ett. Ett 'Bortopererat' brukar inte räcka för en del.


2005 så hände det, hon förlorade sitt öga. Ronnas förrförrförraförra ägare skulle göra en besiktning på henne tills nästa köpare. Och då visade hon något på det högra ögat. Lisa ( som köpte henne) fick en salva, och när den hjälpte som mest så börja något i ögat vara lös. Hon blev helt galen. ( jag menar, tänk er själva? ) och dom fick operera bort det. Men efter det var hon inte riktigt sig själv. Men hon var helt enkelt inte van, men nu är hon helt sig själv igen efter alla dessa år!

Jag älskar henne som hon är, inte hur hon ser ut!

/
johannaL

Kommentarer
Postat av: Erica

Coolt ;) haha nej men tycker det är rätt fantasktiskt att hon kan hoppa och så med bara ett! :)

2011-01-27 @ 14:39:28
URL: http://horsegeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0