Blir så trött..

Jag var inne på hastnet innan och kollade igenom lite annonser och då kom jag in på en ponny som verkade vara trevlig, jag klickade in på den och läste lite. Sen gick jag in på filmen och jag blev så arg! Dom rider med pelham på sin 3-åring! Hästen är alltså 3!!!!!! år. Fattar ni hur sjukt de är? Rider man med skarpt bett är de svårt att rida hästen med vanligt sen. Och sen var de ju inte så att hon var mjuk, fin och följsam i handen. Utan hon satt bara och höll i munnen, liksom ingen eftergift när h*n gjorde rätt. Vilket unghästar behöver, dom behöver liksom veta att dom gör rätt. Usch! Ni måste hålla med mig om att de är hemskt! :(
Jag rider på ett smalt 3-delat med små ringar! Jag ska testa ett lite tjockare med sen ska jag också köpa ett nova-bett med tror jag. Bra byta bett för hästarnas munnar! Sen ska jag även testa hackmore, se om de funkar när jag bara joggar henne!

Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Altså näej de är hemskt :( stackars 3-årig.. :(

2010-12-17 @ 08:19:40
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0