Dö vinter... DÖÖÖ!!!

Hade på mig 3 tjocktröjor, 1 jacka och ett fleecetäcke i stallet och jag frös som fan!!!
Dock red jag bara med 2 tjocktröjor och 1 dunväst! Jag brukar inte vara så kall annars men nu har de fan gått över gränsen för tom mig. Jag klarar inte av denna kylan, jag sover liksom med 3-5 täcken varje natt samtidigt som andra tycker de är varmt i mitt rum. Usch fyfan! Inte så kul heller att jag glömde sockor så jag hade bara 1 par vanliga strumpor och sen mina kl strumpor.. KALLT!
Suppan fick massage igår så redan idag bröt jag mitt ridschema, de var alltså skritt på schemat! Hade iaf remontnosgrimman och 3-delat bett! Red ut en runda med öhh... MINNS INTE HENNES NAMN :(:( Felåt! Men ja, hon red Hamlet iaf. Hamlet var seg och Suppan hade damp! Hon slängde med huvudet hela tiden när hon hade långa tyglar så jag fick rida med korta efter ett tag. Hon var mjuk och fin, lite emot i vänster som alltid. Men de släppte lite efter ett tag! La henne i så låg form som jag kunde, men eftersom de var nytt ställe så hade hon 1 miljon saker att kolla på! Rundan tog väl ca 1 timme och när vi var tillbaks var jag iskall och genomfrusen.
Imorgon blir de också skritt men då tar jag på mig hur mycket kläder som helst!
Nu ska jag faktiskt sova, iaf ett litet tag! Har ju lov nu iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0