En till ponny?

Fick ett mail idag och de var en tjej som jag känner lite som undrade om jag kanske ville rida till hennes häst!

Jag har inte ridit henne innan men om de skulle vara så att jag vill så rider jag när jag känner att jag har tid och så. Jag har sett denna ponny irl men tyvärr aldrig ridit henne innan men jag har sett henne med 3 olika ryttare och av de jag sett verkar hon vara en ponny för mig. Känslig, pigg, kvick i benen och samtidigt lätt i munnen! Hon behöver först och främst hjälp med att rida till henne i dressyren då hon verkligen bara försöker komma undan arbetet och tjura när någon går på henne. Min vän som äger henne har inte så stort intresse för dressyr och hon klarar inte riktigt av henne då hon är en svår ponny! Men jag ska äver hoppa henne då och då för hon är skithet tydligen! Hon tar bettet ibland och så!
Och när jag säger tjurar menar jag att hon bockar eller sparkar mot skänklen! Men hon har inte ont någonstans! Dom har haft veterinär och massör ute och just nu masseras hon 1 gång varannan månad, de enda är att hon är lite tjurig och gör inte mer än hon behöver!
Jag vet inte än om jag ska börja rida henne eller inte, de får jag se. Får se hur de blir med tiden och sånt med. Men jag ska nog dit och rida henne och testa henne iaf. Ni får veta mer sen när jag har fattat beslut och varit där! :)'
Undra sa flundran vad jag och knasponnyn ska hitta på imorgon, lek i paddocken och lite halvseriös dressyr efter kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0