^^

igår var jag för ledsen att berätta så jag berättar nu.

Allt gick bra tills vi kom fram och då hade hon trampat på sig. ( ja klantigt att inte ha skydd, ingen tänkte på det) och då blödde det ju och hon hade trampat på tre ben.. men bara två var riktigt svullna, eller alla tre men det har gått ner! Ska smörja med jodopax och sårsalva och longera hon samt gå promenader tills hon går perfekt då får jag sätta igång henne  Kunde ju ha varit värre.


Men när jag kom dit sadla jag hon och så och red henne, nej rida är fel ord, jag satt på henne och skrittade ( skulle se om hon märkte av något) skritten märkes ingenting på, men travade några steg, hon hade ont så jag satte direkt av och ledde in henne och hämtade ridlärarens häst. Rex.

Han var jätte rolig att rida, men han är tyvärr en av dom hästarna som verkligen länger på sina steg ( lite stark , jo tack jag vet!) visst han är en stor häst men jag menar, SÅ mycket? Okej okej jag är van med ponnysar! Gick jättebra, tränade på framdelsvädningar som jag INTE är bra på, tränade oxå på galoppfattningar vilket jag heller itne är så bra på.. Vill luta mig jätte mycket framåt tills hästen galopperar. Ronna fick stanna där över natten!

Idag red jag noblesse för ronna är ju skadad, ( men de har nästan läkt! )
Iaf, noblesse var en av dom hästarna som inte var bra alls! eller visst hon är jätte duktig, men hon var lite het och för stark, lyssnade inte på halvhalterna och när vi skulle göra öppna och sluta/skänkelvikningar, men galoppen var en drömgalopp!

Men jag var missnöjd för det kändes inte alls bra att rida utan ronna.
Påminelse till mig: glöm inte och ta på skydd nästa gång!

google bilder.




så ser såren ut!
på tre olika ben.
hon är nu hemma och är glad (=
_____________________________________________

Namn: Corona

Kallas: ronna, ron ron, ronnis
Storlek: 145
Ålder: 16
Kön: Sto
Ras: ökänd
Färg: svart
Vad ingår i träningschemat per vecka: oj.. har inte ridit på ett tag och ska ta de lungt med ridningen nu när hon är 'skadad' så jag rider mest i paddocken annars ^^
Utevistelse i antal h/dag: hm, vi tar ut dom 6/8 det beror på vem som tar ut dom, och så brukar dom gå in vid 4a tiden :)
Hagkompisar, antal: 2st
Foderstat: hon får musli havre och betfor :)
Tävlingsmeriter: Mycket tävlad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0