Fyfan!

Vet inte ens med ord hur jag ska förklara hur jävla dåligt de gick idag.
De gick heölt åt skogen, eller ja, helt i snön för min del!

Suppan hade DAMP idag, hon studsade åt alla håll och kanter! Varenda gång jag skulle gå från skritt till trav HOPPADE hon fram, hon ville inget hellre än att galoppera :s Efter ett tag hade hon lugnat ner sig så jag försökte igen, då hoppade hon rätt upp i luften sen rätt fram sen kom en bockning och sadlen som tydligen inte var riiiktigt spänd åkte åt sidan och jag hamnade i snön! Jag låg ner ett litet tag i chock och då kommer såklart hästskrället fram och kollar på mig och kollar frågande hur jag kunde hamna där! Jag kände igenom henne lite snabbt men jag visste att jag inte skulle hitta ngt för anledningen att hon beter sig sådär är att hon är understimmulerad! Jag måste nog hitta tiden att rida henne oftare nu iaf, helst 4 dagar i veckan faktiskt. Jag satt iaf upp sen och red ut på ett litet fält och red veeeerkligen igenom henne! Massa öppnor, övergångar och skänkelvikningar. Hon var trött efter och verkligen skitnöjd!

Efter i stallet var hon sjukt kelsjuk, kanske lite skuldkänslor? ;)

På fredag har jag iaf planerat in att leka med henne lite i paddocken, funderar på att börja på buga igen! Jag tränade lite på de för ngn månad sen men sket i de sen. Ska iaf få henne att inse att vi måste ha delad respekt för varandra! :)

Får just nu bilder från Superjesus sen förra veckan så här får ni en ;) kommer fler någon annan dag! :D



Kommentarer
Postat av: julia

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA

"sadlen som tydligen inte var riiiktigt spänd åkte åt sidan"

HAHAHAHAHAHHAA JAG AVLIDER! xD

2010-12-05 @ 22:29:38
URL: http://goldenriders.blogg.se/
Postat av: Petra

HAHAA :((



Men du kanske borde skaffa medryttare på henne så att hon blir riden lite oftare ? :)

2010-12-06 @ 08:14:41
URL: http://petrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0