Inte alltför smart!

Underställsbyxor, leggings, joggingbyxor, kbf tjockiströja, team sportia tjocktröja, dunväst, agria fleecemössa och 3-finger vantar hjälpte inte! :(

Är fanimej sjukare nu än innan! Får se om jag verkligen orkar åka till stallet imon, men de blir nog inget av de som jag mår idag. Hostar ännu mer än innan och mår helt enkelt bara värre!

Iaf, stallet idag;

Kom dit, mockade på 5 min (wtf, renlig hest liksom:s), fixade hö och kraftfoder på ca 10 min, tog in hästen, borstade och funderade på om jag skulle borsta superlänge eller ut och skritta lite! Bestämde mig för att rida så jag broddade, bytte till stalltäcketm kom på världens smartaste idé till ländtäcket, satt på 1 miljon reflexer och red sedan iväg! Skrittade en liten runda & försökte böja loss henne lite i vänster mest för hon är såååååå låst där! Och jag vet varför och att de kommer ta tid att få loss henne helt där, men usch så tung hon blir när de blir jobbigt! Travade lite i 2 låånga backar och då var hon dunderfin, superfin form och jag kunde liksom bara sitta där och tänka på mig och räta ut henne lite ibland! De var underbart att bara sitta där liksom, de enda framsteget vi faktiskt haft på ett tag och de var skönt!!!

När vi kom upp till stallet ställde jag in henne i boxen direkt fixade henne och sedan bytte jag täcke! Hon fick stå inne för hon var ju varm om benen och jag ville inte att hon skulle gå ut i snön så de skulle bli sån temperaturskillnad! ;)

Pussade henne och åkte sedan hem! Är som sagt sjukare nu, vilket suger! Har världens hosta så jag kan inte sova :(

en bild sen förra helgen! Redigerar de andra just nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0