Knäpp häst!

Idag slutade jag vid tolv för vi hade inställd lektion och då flyttade vi upp den senare lektionen ist så vi fick sluta tidigare! Tog bussen direkt från skolan vid 12:30, gick typ skitsnabbt upp till stallet. Vilket resulterade i att jag halkade 5(!!!) gånger. Aj säger rumpan :( Bytte om i stallet och märkte att jag råkat ta hem mina ridskor förra veckan. Fick ta skorna jag haft i skolan (tygskor)
(läs inte de kursiverade om du inte orkar, förklarar bara hur knäpp Suppan är ibland ;))
Gick ner till hagen helt glad och allt för att jag skulle hinna rida i ljuset! Ropade på Suppan och när hon såg mig så gjorde hon en helvändning och rejsade och bockade som en IDIOT! Jag gick ut i snön och när jag var ca 5 meter ifrån henne bockar hon iväg och vill att jag ska jaga henne. Hon sprang runt i ca 15 min och jag höll på att skratta ihjäl mig! Hon var verkligen helknäpp, studsade som en studs-boll, stegrade och rejsade! Efter typ 15 min så tröttnade hon för jag stod bara och väntade på henne, så hon galopperade rätt emot mig och gjorde sedan en tvärnit och väntade glatt på att jag skulle sätta fast grimskaftet! Haha, knasfia jag har till häst!
Efter jag fixat henne så red jag ner mot travbanan och sen red jag förbi den in i en skog vi aldrig varit i och shit va chockad hon var! XD Hoppade till för allt och frustade och spände sig en massa! Haha, snygg var hon iaf! Efter vi klumpat runt lite och klättrat lite red vi lite på ett fält och de enda jag krävde av henne när jag joggade fram henne var att hon skulle lyssna på gas och broms. Gjorde massa halvhalter och varenda gång hon lyssnade fick hon beröm(eftergift och så sa jag "braaaa") De gick faktiskt super! Hon gjorde de jag ville och gick i en låg och bärande form! Började sedan mjuka upp henne, alltså överböja, flytta för skänklen pyttelite, lite små öppnor! Fick väldigt bra faktiskt och eftersom hon var såpass mjuk i munnen och lyssnade bra på halvhalterna gick hon i en bra form hela tiden! Jag plockade inte upp henne så mycke utan la henne lite mer mitt i mellan. Hon gick verkligen skitbra idag och jag är supernöjd!
MUPPHÄST!

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Super fin blogg :o



sv: haha vad coolt! :o Har du ingen bild på det? =D

2010-12-17 @ 22:14:37
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Caroline Bågfeldt

Man får elektriskt hår x)

2010-12-18 @ 17:08:58
URL: http://ponyfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0