Sammanfattning av 2010

Jag satt innan och skrev lite om varje månad men gud va tråkigt de var! :o
Istället skriver jag ihop allt till flytande text!
So, here it goes!

Början av året var rent åt helvete tyvärr, jag mådde superdåligt psykiskt då slutet av 2009 gick nästan all neråt. Jag la lite tid på skolarbete när orken fanns, träffade endast vänner när jag kände att jag verkligen ville! Andra vardagliga saker som att gå upp, gå till skolan, äta och sova gjorde jag bara för de är ett måste! Men som sagt mådde jag dåligt! Jag hade ingen häst då jag lagt de lite halvt på hyllan sen Anisette åkt (11 augusti 2009), jag red då och då på vänner hästar eller så. Men att ha en häst att ha allt ansvar för var jag inte kapabel till då. Kändes varken rätt för mig vid de tillfället pga hur jag mådde och eftersom jag inte mådde bra hade jag inte tagit lika bra hand om hästen som jag känner att jag har skyldighet till. Alltså hade jag mer sett hästen som en börda vilket är helt fel för mig! Nu lämnar vi de ämnet och fortsätter istället! Jag var hästlös tills maj månad så från Januari tills Maj. Under den tiden så var de mest skola, pojkvän, vännerna och födelsedagar som tog min tid.(min: 3 mars!) Även lite ridning då och då! Den 22 Maj "fick" jag Dattan, i början gick de nästan bara dåligt. Eller ja, vi gjorde stora framsteg. Alltså RIKTIGT stora, men för andra ansågs dom nog inte vara lika stora. Jag hade Dattan tills 24 augusti då min lille prins åkte till Kungälv till Malou där han verkligen mår bra! Hade seriöst inte kunnat komma bättre! Eftersom skolan började samma dag som han åkte så letade jag bara häst lite smått, provred typ 2? Sen tipsade Ebba mig om Suppan så henne provred jag henne i slutet av September. Sen dess har jag alltså haft Suppan!
Och de senaste månaderna har nästan bara bestått av plugg och sen har jag klämt in vännerna och sånt så ofta jag kunnat! Nu i slutet av denna skolterminen har de varit 1 miljon saker att göra, många kurser avslutas och då blir de prov på dom. Suppan har ju även tagit en del tid fast jag har lite dåligt samvete att jag inte lagt mer tid på henne, vilket hon behöver! Men de tar vi igen nu på jullovet!
Mitt liv kanske inte låter så stressigt men i den texten ovan har jag även pressat in resor till min pappa i Malmö, vännerna, släktmiddagar, födelsedagar, shopping och feeeeeeest!
Nu kommer lite bilder tagna 2010!
(alla små bilder är klickbara ;))
Börjar med en otroligt fager bild på mig, åh! Älskar att jag ser värsta fjortis ut, vilket jag INTE är!  >.<
Lite skolbilder så ni får se lite av vardags Majja! ;)
<- mycket oseriös bild på skabb efter lååång bussresa!

Kan även berätta att jag piercade läppen 4 gånger ^^

Nu kommer lite bilder från i somras, alltså typ bara bilder på Dattan!
(mobilbild, bästa mobilen har jag<3)



Jag laddar inte upp bilder på Suppan då ni redan sett de flesta! :)
Jag kan sammanfatta 2010 som en berg och dal bana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0