Snööööhest

3/12-2010

Kom upp till stallet runt 3-halv 4(?), mockade på typ 5-10 min (och jag mockar inte bara lite hastigt utan noga;)). Sen när jag skulle gå till hagen halkade jag!!! HAHAHAHAHAHA! Jag höll på att dö av skratt, haha! Sen vägrade Suppan komma till mig som hon alltid brukar så jag var tvungen att gå i typ en halvmeters snö för att hämta henne. Och som alltid höll hon på att dra omkull mig x antal gånger!

Torkade benen med handduk, lindade, broddade, borstade och klädde på henne. Satt på massa reflexer och red sedan iväg!

Red lite fram och tillbaka på vägen upp mot bilskroten för den är oskottad! Travade lite i kanten på ett fält och hon ganska fin. Lite tung i vänster som alltid. Men de gick bra efter ett tag och hon lossnade lite i sidan. Hon tyckte verkligen de var skitskoj att komma ut i snön och hon blir alltid gaaaalet pigg! Skrittade sedan runt henne lilla rundan och gjorde lite öppna. Hon var superduktig! Men jag funderar på att köpa ett par 1 cm sporrar så jag slipper sitta och trycka så mycke hela tiden utan kan förfina hjälperna ist!

På söndag vet jag iaf att jag måste rida på ngt fält eller i paddocken så jag kan mjuka upp henne ordentligt i sidorna och verkligen tänka på att räta upp mig så jag inte fallet frammåt och ger henne chansen att öka! ;)

vi har kommit en bit iaf, men vi har fortfarande lång väg kvar vännen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0