Suppans skada!

När Suppan skulle gå ut på sommarbete i somras råkade hon troligen fastna i en gren eller något i hagen så hon råkade dra upp bogmusklen. De var väl ungefär 1x2dm, så de var stort och sedan var de djupt. Vetrinären fick komma och sy ihop det och hon fick stå inne hela sommaren och bara promeneras vid hand! Detta hände alltså i Maj, hon leddes sedan i 4 månader tills jag i September började skritta henne uppsuttet! Jag skrittade i ca 1,5 månader och har nu då under 1,5 månads tid travat henne. Nu travar vi ganska mycke och de funkar super, hon är bara liteväldigt tung i vänsterhanden för de är där hon var skadad. Men de tränar vi upp!
Suppan kommer troligtvis bli helt återställd, men de är inget någon vet nu. Utan de märker vi med tiden, hon kommer kanske aldrig någonsin få hoppa igen för man tar ju hellre de säkra före de osäkra. Men Suppan mår bra, hon är en väldigt lycklig häst och hon känner inte av sin skada alls. Men som sagt tar jag de lugnt iaf så hon får bygga upp musklen suksesivt.

De enda som syns just nu är ett lite ärr, eller ja. Liksom ett litet hål typ!
superkass bild men jag kan fixa en bättre! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0