Onsdag - Ridskolan

Idag blev jag tilldelad Totte men fick byta till Speed nere i ridhuset då hon som skulle rida Speed blev lite rädd när han spände upp sig en hel del. Vi provade working equiation (WE). Det är som gymkhana fast mer stilfullt så att säga. Sök på google eller youtube för mer fakta. Jag har haft turen att prova detta på min systers skötarhästar som är portugisiskt utbildade lusitanos, Sino & Rapé. Vilket betyder att de är utbildade till WE hästar. Var en liten skillnad på ridskolans hästar, hehe. Gick hyfsat, men fick aldrig fram det där flashiga steget som jag vet att Speed kan få fram ;) Efteråt var jag sjukt svettig, fick en stor svettfläck på magen :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0