Söndag - Montana

Red ut en längre runda med Jonna idag. Montana traskade på i ett fräscht tempo och sprang på frivilligt. Men när vi var halvvägs på vår tur upptäckte vi att Montana mådde allt annat än bra. Hon hade spännt upp sig vid buken så att magen såg ut som en stor ballong och hon löddrade av svett på magen. Vi fick därför vända och ta oss hem igen. Väl hemma tog vi tempen och det visade sig att hon hade lite feber. Jag gick runt och var jätte orolig hela tiden, dels för att hon mådde dåligt men också för att jag hade ridit på henne när hon mådde dåligt, hon hade dock inte haltat.
När jag kom hem på kvällen pratade jag med mamma som berättade att vår första häst Candy, hade blivit exakt likadan när hon fällde sin vinterpäls. Jag tror att det kan stämma att Montana också är såhär på grund av att vinterpälsen åker av, då Montana fäller hur mycket som helst nu, vintern har varit hård, hon har haft föl och hon börjar bli gammal. Jag är fortfarande väldigt orolig och kommer inte kunna sluta grubbla på detta för än jag fort besked om att hon är okej.

Nej, usch nu vill jag bara sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0