Kränka/Avundsjuka

Jag måste bara skriva av mig lite här nu och jag vet att flera säkerligen kommer tycka jag är dum i huvudet men de skiter jag i!
Enligt lag får du inte kränka någon, de betyder att du får inte säga något som någon annan tar illa upp för. Du får inte säga att någon är ful, är en idiot eller dum i huvudet. Alltså inget elakt. Detta är en lag som inte många vet finns eller så skiter de bara i den. Jag är en av de som vet om att lagen finns men jag bryr mig inte om den. Jag kan vara riktigt elak ibland, men jag är det aldrig utan anledning. Jag kan ibland råka säga "du är så j*vla ful" eller något annat som kränker en eller flera andra.
Jag vet att det är en dum sak att skriva något som kränker en annan men enligt mig är det dummare att skylla på avundsjuka. Eller de är egentligen bara korkat.
Skriver jag att någon är ful eller dum i huvudet betyder det inte att jag är avundsjuk på personen utan jag kan även mena det fullt ut. Jag kan avsky en person och för det betyder det inte att jag är avundsjuk.
De är lätt att skylla på att någon är avundsjuk för att inte tänka på att ta åt sig, men de är fortfarande fel. Jag hatar att någon säger att man är avundsjuk när man inte är det. Jag tror det är en försvarsmekanism för de som inte vet vad de ska svara. Om jag skulle säga till någon att den var ful skulle jag troligtvis få något av dessa svar tillbaka:
1. Du är ful.
2. Du är bara avundsjuk.
De är troligtvis något av dessa saker du får tillbaka som svar, jag hade dock valt att svara med ett enkelt "okej". Jag har lärt mig att inte ta åt mig och jag gör verkligen inte det vad någon än säger. Visst jag kan bli arg och irriterad, men jag skakar hellre av mig det och fokuserar på annat.
Att veta vad människor tänker, tycker och gör är något jag alltid har intresserat mig av. Jag tycker det är intressant! Hatar ni inlägg som dessa får ni säga ifrån för då slutar jag med det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0