kult

nu vet jag absolut inte vad alla har för uppfattningar om mig ;) Men.
Jag vet iaf det jag gör. Jag skulle aldrig få häst om jag var okunnig. När jag skriver saker så kan jag inte mena det ibland, men i detta fallet som någon kommenterade att det sliter med om man travar i backar. Det är jag absolut medveten om. Men en liten snutt, och en backe som inte är för brant, gör inte så mycket. Har sett många där emot som har gjort i längre backar och branta och fortsätter ändå och rida som vanlig som ingenting sen, det är ju inte ok. Utan en liten snutt är helt ok för min del.  Sen så får ni tycka vad ni vill om mig, men jag gör det som jag känner är rätt. Jag skulle aldrig utsätta ronna för något hon tycker är FÖr jobbigt, eller är rädd. Som tex att rida i mörker är hon ju oxå sjukt osäker.Det är just sånna här saker.( även om jag är medveten om att man inte ska ta åt sig, för det gör jag inte ) som gör att jag får en tankeställare. Skulle jag verkligen skaffat häst? Har fått så mycket skit sen jag skaffade mig henne. Men jag ger inte upp henne för några klagar på mig. För jag vet själv vad jag kan. Och om jag är osäker frågar jag någon annan som vanligt.
_
Som vanligt var jag tvungen att fråga min kompis om det verkligen va sant om de sliter på hästen. Då skrev hon:
vad du en gör me hästne slits xD? VA DU ÄN GÖÄR PÅ ALLT de slits ju  O
mobiler slits m.öm
vad du en gör me hästne slits ? VA DU ÄN GÖR PÅ ALLT de slits ju  O
mobiler slits m.öm
om du ska TRÄNA häste ne skritt med halv långa tyglar o höra HÅRDA trampo under marken uppför o om du ska ner är de lite mer ökat o kortare bara,
trav e ju hästens gångart?
alltså dens egna,
hästar travar mer än skrittar o galopperar
men trav e ju hästens gångart som vi går
eller kryper som bebisar
Så om ni vill 'hacka' så kan ni väl skriva på msn eller något ist för att få ett sådanthär inlägg ? Sjukt tråkigt att skriva det men så är det.

_
Och så var det med det. Godnatt på er!



Kommentarer
Postat av: Emmathaisbjörn

fast där hade ju denne personen fel. Eftersom skritt och galopp är mest naturligt för hästen. Får denvälja själv galopperar den ju, inte travar.. :p

2011-02-10 @ 12:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0