Ninjahäst..?

Var ute i Söderåkra och red Annelies häst Fanny, hon har verkligen blivit fin i kroppen och satt fina muskler, var ju lite mer än 1 månad sen jag såg henne senast.
Red på en äng och haha, hon var verkligen jättetjurig på mig! Hon har väldigt bestämda åsikter om hur hårt hon ska gå, helst vill hon bara springa runt med huvudet i vädret eller kröka på nacken och knäppa av allt annat. Men jag gick på henne och krävde verkligen massa saker av henne och hon blev galet tjurig, hon sparka bakut, bockade och studsade. Anledningen att jag kallar henne ninjahäst är för att hon är så smidig så man är verkligen inte beredd, tur att jag har bra balans! Ibland var hon verkligen SKITFIN och jobbade på skitbra men hon tjurade sig mest, hon blev lite paff att jag inte gav mig när hon höll på som hon gjorde! Annelie sa iaf att de såg skitbra ut när hon väl gick fram och de kändes bra! :D Är verkligen nöjd med hur jag red idag, kunde gjort lite småsaker bättre men jag tyckte jag var ganska duktig. Dock var hon SKITSVÅR att sitta på, jag kunde verkligen inte de. Haha!

Har 2 små filmsnuttar från uppvärmningen som jag tänkte ladda upp imorgon, orkar inte leta efter min sladd nu.
Imorgon ska jag rida med Alice! :)
(Alice&Toy och Jag&Dattan)
Foto: Louise Jonasson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0