Paddocken!

Efter jag ridit fick Suppan stå inne och torka med ett fleecetäcke, efter jag var klart med maten och allt tog jag ute henne till paddocken som äntligen går att vara i! Jag släppte henne först lös och såg ifall hon sprang runt själv eller om hon följde mig. Hon valde att följa mig, jag sprang lite, då sprang hon med. Sen tränade jag på att backa, hon backade precis som jag ville. Sen gjorde vi framdelsvändningar, hon tyckte de var skitskoj! Satt lite på henne i bara grimma i skritten, börjar sakta men säkert :) (hade självklart hjälm!)
Efter vi lekt i 20 min så tog jag grimskaftet och tränade på att hon skulle gå precis snett bakom mig och se hur jag rör mig och gå likadant. Hon gjorde precis de jag ville och hon tänkte efter och iaktog precis allt jag gjorde!
Suppan fick tänka mycket på en och samma dag men jag tror de var bra för henne, hon verkade tycka att de var intressant och roligt! Ska leka med henne så ofta jag kan, vill stärka vårat band!
Mobilbilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0