Studsboll!

Suppans nya smeknamn är helt klart studsbollen!!!
Pappsi & Jesper körde mig till stallet runt 4-tiden och då tog jag in Suppan direkt. Hon var jättesnäll och gick som en hund efter mig. I stallet hade hon damp och skulle hela tiden lyfta benen och flytta på sig när jag lindade! Blev ganska irreterad!
Jag red till de fältet jag brukar rida på och hon var jättelugn när jag red dit men när jag väl kom fram började hon med sina konstigheter. Hon gick bara i skänkelvikning och vägrade skritta. Jag lät henne hålla på så i 5 min kanske och efter de började jag jogga henne och hon var överpigg och helspänd. Sedan när jag skulle sakta av började hon studsa, jag satt bara så stilla som jag kunde i sadlen och höll en lätt kontakt med tyglen. Hon var verkligen skitjobbig och hela ridpasset gick helt åt helvete. De blev väldigt mycket galopparbete så hon skulle bli trött! Suppan var skummig av svett och ganska trött!
Jag glömde självklart betten för jag var så stressad när jag packade, får testa dom någon annan dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0