Tårögd!

När jag tänker på dagens ridpass blir jag tårögd!
(lång text, men är överlycklig! :'d)
Eftersom de bara var lite kyligt och skinande sol bestämde jag mig för att rida runt Kärrtorp. Skrittade fram i ca 20-30 min och när jag började trava krävde jag inget mer än att hon skulle trava långsamt, hon gick i superfin form och lyssnade perfekt på mina halvhalter! Red henne i en väldigt hög form mestadels för hon har fått gå ganska lågt på sistonde. Övergångarna satt som en smäck från skritt till trav och från trav till skritt. Red på en lång grusväg som de var helt okej underlag på, hittade sedan en väg som de var va 1-2 dm snö på och underlaget var perfekt. Kunde inte låta bli att galoppera där! Tog galoppfattningarna från en väldigt fin trav och jag blev galet chockad när hon var så jävla fin!!!! Jag satt helt balanserat i sadlen, hade en lätt kontakt med tyglarna och ett litet stöd med skänklen. Hon började galoppera och hon gick som en klocka!!!!
Hon galopperade i skrittakt med en extrem power i, hon sköt mig nästan ur sadlen!! Jag slängde mig runt hennes hals och öste beröm över henne! Tog flera galoppfattningar och alla var lika perfekta! Jag blev helt lycklig när hon var så fin, allt som jag kände i söndags spolades bort och blev ersatt av lycka!

Skrittade en liten omväg hem så jag fick sitta på henne längre, ville verkligen inte hoppa av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0