Äl(k) heest

Efter några iprener så mår jag genast bättre, så kan skriva om ridpasset igår.
_
Red som vanligt med Mikaela och Wininna, så idag tänkte jag igen: Idag ska det gå att vara först! För annars håller hon ju på att stegra och töla och hålla på, men nu gick det mycket bättre. Var bestämd ifrån början och det gick jätte bra. Hon var lite tittig och pigg som hon alltid är när man rider föst, men det är bättre det än hon ska stegra sig ut ur knipan och så.  Försökte träna på formen och det börjar ta sig! Visserligen är vi inte där än men snart så. Travade först oxå men sen tog det tvärstopp. Vilken älghäst jag har alltså ;) ( Ja jag och Micka har sjuk humor faktiskt.) hon har väldigt lätt att känna av älgdofter och vill aldrig gå först om hon känner de minsta lilla. Tokfia!
Vi red praktiskt taget först i hela ridpasset och jag är verkligen stolt över henne. Så roligt att det funkar jätte bra nu, hon har slutat och testa mig ofta och litar mycket mera på mig. Alla promenader,ridturer och mysstunder i stallet har verkligen gett reslutat! När vi var klarar med hästarna så ställde jag ronna i stallgången när jag mockade så fick Mikaela trickträna henne ( jag kan inte något av trickträning, det kan Micka så det var jätte snällt för du hjälpte mig) Hon tränade på vacker hov, puss och bugning. Bugning kan hon ju sen innan ( iaf ha huvudet mellan benen) men vi testa och ha hoven( kommerintepåvaddethetermennifattar) Och snart sitter det! Idag red lisa henne för jag är ju hemma och har feber. Tack!
Knäppfia:D


Kommentarer
Postat av: Malin

väldigt fin blogg! :) Har du blogglovin? börja följa varandra!? :D

2011-02-19 @ 23:13:03
URL: http://sjoisbisam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härlig bild :D

2011-02-20 @ 18:04:34
URL: http://travhesten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0