pottfrill?

Idag direkt efter skolan stack jag till frissan. Vilket jag ångrar stort, hon klippte mins en dm hååår, och min lugg? Ja jävligt kort. Ser ut som jag ska börja ettan, vågar inte gå till skolan på 100 år!
så ser typ min lugg ut!!!!!!!!!
Var till ronna idag, red barbacka och det var jätteroligt att rida henne igen, tränade på lite skänkelvikningara och tränade på formen, hon blev riktigt mjuk i skritten och gick ner några steg och några steg inte, i traven så var det några steg det med. Men inte galoppen. Vi galopperade upp för en backe så dom får träna musklerna, nästa gång ska vi trava lite uppför så dom får träna ordentligt. Ja vi rider på vägen varje dag för det är för blöt och tungsnö på gärdet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Travar man uppför så sliter man på hästen istället. Du ska inte göra det om du inte vill att Ronna ska bli slut snabbt.

Galopp eller skritt är det bästa alternativen. Helst skritt då hästen får ta i ordentligt, men även vänta och inte springa.

2011-02-09 @ 20:57:55
Postat av: sv igen:

jag vet allt jag behöver och veta, så jag vet nog själv vad jag utsätter för min ponny. Och hur menar du nu? Tror du jag gör slut på henne sådär jätte snabbt eller? nä. för jag menar bara en liten snutt. Inte jätte långt, inte lagom utan bara lite.

2011-02-09 @ 22:02:10
Postat av: Monica/Salle

En grej där Emma. Jag har hållt på med hästens kropp och hästen i helhet sedan jag var 5 år. Jag har tävlat högt och hjälpt MÅNGA problem hästar. Jag är 22 nu. En´s häst´s gångart är trav vanliga fall.



Om man ska TRÄNA ÄR SKRITT bäst! uppför. men den sliter inte. då hade min 7 åriga häst vart död nu. Han o ja träna trav o skritt uppför o nerför. galopp ibland. Och trav är hästens naturligaste gångart. så lärt dig saker INNAN du säger något Emma :) du verka inte kunna något direkt.

2011-02-09 @ 22:20:10
URL: http://vwgolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0