Vi funkar kanske inte tillsammans?

Jag har kollat allt! Sadlen ligger bra, tandläkaren har kollat tänderna, hon får massage,  hon har fått byta bett och hon har muskler. Inget är fel med henne så de måste ju vara något fel på mig? Jag har testat att rida på hur många sätt som helst, testat olika ridövningar och ja. Jag har försökt med de mesta. Men när Suppan väl börjar slutar hon inte. Hon slänger sig och hon hoppar och studsar. Hon viker in huvudet, sliter tyglarna ur händerna och hoppar fram. Igår efter jag ridit ville jag bara gråta. Jag var så arg, inte på henne. Utan på mig. Jag brukar alltid hitta lösningarna på problemen lätt och sedan är de bara att träna. Men nu funkar inget! Vissa dagar kan allt vara perfekt och hon kan vara hur fin som helst, men dagar som igår vet jag inte vad som händer med henne. Hon är inte en lätt häst att rida, hon är svår och det vet jag. Men när hon håller på som hon gör och jag inte vet vad som händer vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag blir rädd för att göra fel, jag är rädd för att ge fel signaler till henne.
Jag har aldrig någonsin gett upp, men nu är jag så jävla nära på att göra det.

Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - VINN JOHN WHITAKER SCHABRAK PÅ BLOGGEN! :D

Kämpa på, jag vet att du kommer klara det <3

2011-02-14 @ 23:05:28
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: JA snälla gör det! Då skulle mitt betyg höjas enormt :d:d

2011-02-15 @ 09:09:46
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: lovisa

fina bilder:)

2011-02-15 @ 09:21:13
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag läste det du skrev, jag känner igen mig precis!! Har just nu samma problem med min häst, det är inte alls kuul! :/

Men pröva kämpa på ett tag till och se hur det fungerar, ge inte upp (:

2011-02-18 @ 20:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0