Bus!

Detta skulle jag skrivit igår men direkt när jag kom hem från stallet duschade jag, fönade håret halvt och klädde på mig på 8 min! Sedan på kvällen var jag apatrött!
Jag skulle egentligen inte ha ridit pga min låtsas pappa skulle hämta mig direkt efter jobbet, men de sket sig och eftersom han inte svarade tänkte jag att jag kunde ta in henne och pyssla lite med henne. När jag kom ut i hagen märkte jag att Fogge hade kommit in till stona igen. Suppan brunstar och han är en relativt nykastrerad unghäst som busar hela tiden. Suppan sprang runt och busade med de andra hästarna i ca 20-30 minuter. När jag fick tag på henne var hon supersnäll och följde mig som en hund!

Eftersom Stefan inte svara så satt jag på henne träns och skydd och hoppade upp på täcket och red lite i paddocken först. Skrittade och travade och satt verkligen krav på henne. Jag red bra och hon fattade precis vad hon skulle göra, dock blev hon springnig som alltid. Travade ca 2 varv i båda varven sen hämtade jag reflexländtäcket och red ut. Hon var skitpigg men hon var fin som fasen ibland! Sen tog jag lite galopp och den var skitfin verkligen, hon galopperade lugnt och samlat med mycket kraft! Red sedan tillbaka och pratade med typ 5 olika personer i telefon, haha!
Hela tiden när jag red tänkte jag på att berömma massa när hon gjorde rätt och hon blev så glad! :D
Tydligen hade hon varit skitjobbig när Emma red henne i måndags, hon hade bara slängt med huvudet direkt när hon krävde något av henne. Men med mig var hon snäll, bara lite kaxig när jag krävde något av henne!
puss på söt hest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0