Jag har all världens otur?

Kom till stallet runt 5? Då var de redan mörkt så jag mockade och fixade allt innan. Suppan blev glad när hon såg mig, speciellt när hon märkte att jag hade ett äpple i handen! När vi gick från hagen så stannade jag lite (lydnadsträning) och då så la hon huvudet i min famn och pussade på mig. MYS!
Tog in henne och fixade henne i lugn takt och sedan skrittade vi ut, Suppan känns skitstor :o Jag vet inte varför alls, men jag känner mig liksom liten vid henne. Haha! Suppan var skitpigg, trippig och spännisbög! Hon gick och trippade och gjorde piaff (stördhest.se), jag bad henne inte om de utan kortade bara tyglarna lite. Sen när jag travade gjorde hon massa skänkelvikningar och var superduktig. I början var hon såklart skitpigg men sedan blev hon lugnare. Hon gick och visade upp sig så glatt och trampade på tills hon blev lite trött. Då skrittade vi hem till paddocken och tog lite galopp i varje varv. Jag satt verkligen skitstilla och höll en ganska samlad galopp pga underlaget.
Suppan var skitfin verkligen och efter när jag travade av slappnade hon av som aldrig förr!!! Hon travade i lugn takt och sänkte huvudet en massa och höjde ryggen supermycket! Hon var verkligen avslappnad! Jag är verkligen supernöjd med lillfisen!
Efter när jag skulle dra av min stövlarna så råkade jag rycka till på något konstigt sätt så nu har jag typ sträckt ledbandet, jag kan alltså inte ens stödja mig på benet. Har precis smort in med voltaren, kunde knappt ta mig ner för trappan, upp var svårare sen iaf.
Nu ska jag kolla på weeds och tycka synd om mig själv!
Jag har shorts på mig, de lovar jag! haha, fast de ser ut som jag inte har de (a) Såhär red jag nästan hela sommaren! :D fast oftast foppatofflor ist ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0