för lång

God morgon. Tänkte skriva ett inlägg om att ha en för liten ponny !


Att vara för lång för sin ponny/häst kan vara något hemskt. Att en dag känna att allt är i obalans är inte roligt, särskillt inte när det blir så varje dag efter det. Tänk och inte vad man ska göra? Sälja ponnyn/hästen eller behålla den? Kommer det få det bra i det nya hemmet eller inte? Kommer jag längta ihjäl mig eller inte? Hur skulle ni reagera?

Visst ibland kan allt gå verkligen skit. Ekipaget är i oballans, men det betyder inte att man kanske har en för liten för ponny/häst. Om man är osäker fråga en tränare/vänner/föräldrar. Att fråga över internet är ingenting att fråga på. Man säger längden, sen utesluter den personen att man är för lång, och då tänker man så hela tiden och säljer den. Sen står man där? och köper lika dan hög utan att tänka på det.

Många tävlingsryttare ( TEX! ) säljer sina hästar/ponnier när dom blir för långa. Men varför det? Allt handlar inte om att tävla. Men jag har verkligen förståelse varför man säljer hästen, anledningarna är  att antagligen  har man inte råd för två hästar eller tid. Men ni som har tid/råd? Hur tänker ni då?

Jag vet för jag har råkit ut för sånt. Jag tänker varje dag '' fan snart kan jag inte rida Corona längre'' Men det skiter jag i. Om jag inte kan rida henne längre kan jag göra andra saker med henne. Det är inte frågan vad andra tycker/vill det är frågan om vad DU vill!

om stavningen inte är på topp är det för jag är trött !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0