Hästarna.

Har nyss tagit ut hästarna, gissa om glada hästar?! Haha. Mockade i samma veva oxå så va det gjort, ska snart krypa ner till sängs och se på film. Tänkte berätta hur jag gör när jag tar ut dom. Eller det är väl inge märkvärdigt men kan ju vara roligt att läsa om något

Först så borstar jag alla hästarna, byter täcken om det behövs, och gosar lite med dom och ja sånt som man brukar göra. ( Vi har ju tre hästar i stallet så det brukar gå rätt så fort faktiskt.) Sen sätter jag på dom grimmorna och öppnar först Camillos boxdörr så får han springa ut, sen väntar jag ett litet tag och öppnar wininnas boxdörr, och hon flyger seriöst fram, hon vill då inte vara sist till hagen och få höet inte. Och sen öppnar jag boxdörren och Ronna HATAR och vara sist men hon måste det för annars springer hon och camillo vart som helst, det är wininna som 'leder' dom ner. Ja, corona springer allt var hon har ner till hagen, det ser jätte roligt ut! Kan filma någongång om ni vill det?;)

Ska egentligen vara en bild HÄR: om hur stallet ser ut med det funkar inte och ladda upp bilden, så ni får någon annan dag.

Till majja: kan du göra en sådandär namnteckning till mig? Min sög ju x)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0