Liten ponny!

Igår gick jag upp vid halv 8 och jag kom inte hem förrän sent!
Jag var i torsås och testade Annelies(Min morbrors tjej) häst Fanny!
Vi red på en väg i skogen, min lilla kusin Gustav på sin underbart söta och fina b-ponny Lill-Sara samtidigt som Annelie gick! Fanny är ett sto på 5 år, blir 6 iår! Hon är hur underbar som helst och verkligen en välriden häst. Jag kortade upp tyglarna och la mot skänklen lite och hon gick i form!!! Hon gick att flytta superlägg och lyssnade på sitsen helt och hållet. Jag kortade och längde  traven och gud vilket luftigt steg. Hon flög verkligen fram!!! Galoppen var underbar, gjorde galoppombyten, samlade och längde. Verkligen en superhäst som är skitsnygg! Verkligen bra byggd!
Efter jag ridit Fanny åt vi lite sen åkte vi till Malins gård, där kelade vi med föl och sen fixade hon Lotta och sedan åkte vi till ridhuset där jag fick provrida henne, samma sak här. Hur välriden ponny som helst!!!!!! Hon hade mjukt och fint steg, mjuk i sidorna, mjuk i munnen och UNDERBART steg! Hon var lite fjantig och gick emot min innerskänkel en del men de var nog bara de att hon testade mig. haha, i galoppen var hon en rodeohäst! Hon bockade som en idiot men jag satt still iaf, fick komplimanger om att jag hade super balans! (de lönar sig att rida knasiga hästar vetni ;)) Tog 3 travskutt och hon var liite fjantig, men hade ganska bra teknik!
Lotta är en c-ponny jag kanske ska börja tävla pga hennes ägare är för gammal! Jag kanske är lite lång men hon bärde upp mig och hade inga problem med längden och hon känns så mycket större att rida! Malin ska sätta igång henne lite mer sen ska jag provrida igen och hittar hon plats sen så kommer hon flytta in till kalmar! :D
Lotta för 1-2 år sen? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0