Miss wininnis

Kunde inte blogga mer igår pga att min kompis kom till mig och sov här tills idag. Men tänkte iaf berätta om Miss Wininna varesej ni vill det eller inte. Haha!
Miss Wininna var min förra skötar/medryttahäst eller vad man ska kalla det. Hon är ett vamblod som aldrig är startad. När min kompis fick henne så kunde hon ingenting så det hon kan idag har min kompis lärt henne. Enligt min uppfattning var det nästan att rida in henne på nytt. Hon kunde varken rätt galopp eller visste hon ens vad galopp va? hon var osäker och jag var livrädd för henne ibörjan men det berätta jag inte för något. Blev särskilt rädd när jag hoppa 70 cm med henne och hon skena iväg efter hindret och jag ramla av och svimma och blev släpad efter henne. Men jag fick 'hjälpa' till och rida henne lite då och då, vilket var väldigt roligt och det är jag otroligt tacksam för. Mikaela har gjort ett så bra jobb med henne, jag har följt dom och dom har gått från botten till toppen i stormfart. Förut visste hon inte vad form va. Men idag går hon i nästan korrekt form. ( går lite bakom lod än) Förut kunde hon inte hoppa 50. Nu kan hon hoppa 120 med ryttare. Hon kan skänkelvikningar och sånna saker. Och allt är tack vare Mikaela! Bra gjort.
Nu ska jag rida ut på Ronna. Vi hörs sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0