red ut.

Red ut själv idag, ovanligt, eftersom jag har inte ridit själv sen förra året. Rider alltid med mikaela, det är inte så dumt de heller eftersom vi kommer hem ungnefär samtidigt och är i stallet samtidigt och allt, men iaf.
Ville rida henne med snodden, för hon blir så mycket bättre i munnen då + det var FÖRSTA gången jag red ut med henne själv (har ju haft henne i 7 månader ) och då blir man ju lite nervös, men det gick jätte bra. Hon tölade EN gång, så jag fick leda henne en bit och hoppa på. Hon strunta dock i om hon hade snodd för hon drog upp huvudet hela tiden och travade jätte högt. Jag hade en aning om att hon skulle ta bettet och skena, vilket hon inte gjorde i traven för där hade jag kontroll men det gick fort ska ni veta, och i galoppen så gick det fort, men jag hade henne under kontroll där oxå. Fast första galoppen stanna hon så jag hamna på manken. aj? Men som tur hade hon huvudet uppe så jag ramla inte av. Galopperade hem, och då blev det fart. Hon skena, men tillslut fick jag stopp. Travade lite och sen så skittade jag hem ( 20 min skrittväg hem ungnefär.) Jätte mysig tur var det trotsallt hon var lite osäker, men det ska jag ändra på.
Missuppfatta mig inge nu, jag rider nästan aldrig med snodd, men jag brukar göra det när jag känner mig själv osäker.
sommarbilder uppskattas alltid.
som vanligt kan aldrig google chrome ha rader emellan styckerna så det blir helt fail, men ska byta till explorer ist.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0