rida heest! / Johanna L

Jill klaga på att jag 'aldrig' uppdaterar meen nu uppdaterar jag!

Red äntligen idag. Först red vi vår runda sen red vi på vägen. Vi travade långa sträckor och galoppera långa sträckor. Fast vi trava mest för att bygga upp kondisen och musklerna.  Ibörjan var hon väldigt stark vilket jag störde mig på, men jag har förståelse eftersom hon inte har blivit riden ordentligt på ett långt tag. Men hon lyyssnde jätte bra på halvhalterna i traven, i galoppen ville hon vara jämt bakom Wininna, vilket Wininna blev sur och sparkade en karatespark. ( alltså åt sidan ) Jag skratta åt det heela tiden vi red. Camillo var oxå med idag. Han VÄGRADE gå först. Men när Corona gick ett steg fram så ville han plötsligt vara först ;)
Snart är äntligen vargnatta över och då ska jag rida minst 2-5 gånger i veckan. Det ska jag!
Vilka ska på göteborgshorse show?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0