Snabbisch!

Hej!
Gör ett snabbt inlägg här för snart börjar morden in midsommer, mys på det!
Det gick helt okej på ridskolan idag, jag red Freja. Vi var lite spända i början, men när traven flöt på i jämnt tempo så slappnade vi båda av. Vi körde en liten stafett... NEJ NU BÖRJAR MORDEN... SKRIVER MER SEN puss!

hahaha, skrev detta i onsdags.. Morden in midsommer varade till 23.15 och igår hade jag så mycket läxor att göra så att blogga var inte att tänka på. Men nu kommer fortsättningen för nu sitter jag på skolan och väntar på att en vän ska komma med bussen om tre kvart.
Stafetten vi red gick ut på att träna övergångar i olika gångarter under nedsittning och att träna lydnad. Här ser ni vägar/gångarter:


Hehe, ganska ful. Men ändåå, den känns ganska lätt att förstå.. Det gul/röda är ett hinder... haha.
Vi började utan hindret och sen la vi till hindret när alla hajat banan. Freja (hästen jag red) blev väääldigt glad när hindret kom in, hon fullkomligt älskar att hoppa och hon är jätte duktig. Vi flög över hindret i hejdundrar fart :D
Har hoppat henne tidigare och det är som att flyga, jätte härligt!
Ridläraren sa nästan ingenting som jag kunde förbättra till mig. Det hon sa var:
"Oj, här svischar Freja förbi!", "Bra", "jag ser att du försöker jobba på formen och det är jätte bra" och "Detta gillar Freja, när det är fart"
Kul att få höra mycket positivt, men jag är inte perfekt. Jag behöver hjälp, små petningar här och där måste fixas.. Men jag fick verkligen ingen hjälp i onsdags.. Jaja, det får jag säkert nästa lektion :)

Nu måste jag läsa engelska och sen sticka till bussen. Jag ska in och se premiären på Love And Other Drugs på bio, nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0