Visste ni..

Visste ni att min syster och min mamma ridit innan!!
Min syster red i minst 5 år!
& min mamma i typ 18 år?
Min mamma har ridit Anisette en gång, hon hade inte ridit på 10 år då och hon red Anisette SKITBRA! I form och hon hoppade och detta var när Anisette var skitjobbig i början! ;) Min mamma och jag rider på väldigt likt sätt, vi är väldigt känsliga och rider mycker med sitsen.

Min storasyster fick rida på Anisette 2 gånger tror jag och hon red mest lite joggning då! Hon red även Dattan i somras och då hade hon inte ridit på 1 år, och han är ju inte precis en lätt häst och som säkerhetsåtgärd satt jag på honom graman!
Här är en bild när min syster red Dattan, de gick bra och han var lugn. Dock sprang han med huvudet rätt upp i luften men han är en galet svår häst.
Min lillasyster är lite hästintresserad så hon har ridit både Filur, Anisette och Suppan! Filur skrittade hon bara till och från hagen! Anisette brukade jag sätta på ett gummiband på sen löslongerade jag henne medans Wilma satt på, dom skrittade och travade och Anisette var så försiktig med Wilma så de finns inte. Hon märkte att hon inte var så duktig så varenda gång Wilma började tappa balansen så saktade hon ner. Guldponny♥
Wilma var med mig i stallet på nyårsafton och hon skrittade först på Suppan i paddocken och Suppan var hur lugn som helst då, hon lika som Anisette märkte att Wilma inte hade samma balans som jag. Sedan red wilma framför mig när vi skrittade av och vi travade tom lite och Suppan var så försiktig som hon kunde! Wilma satt även på henne ner till hagen och hon brukar liksom gå skitsnabbt ner och vara jobbig men nu var hon hur försiktig som helst. Är verkligen stolt!
Wilma ser inte så glad ut, haha! Men de var hon!
Min låtsaspappa är med mig i stallet ibland med, han gav Suppan en morot, klappade henne och han drog täcket rätt. Han brukar liksom vara skiträdd annars! ;)

Kommentarer
Postat av: c a r r o

va kul =) Var gärna med och tävla om att bli veckans blogg, nu :D

2011-01-04 @ 00:25:41
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0