Suppan 13/3

Paddockens underlag är perfekt nu så jag passade på att rida där!
Skrittade fram på långa tyglar 15 minuter för hon hade varit i hagen innan så hon behövde inte skrittas fram så länge! Började sedan jogga henne på lite halvlånga tyglar och körde serpentinbågar om och om igen för att mjuka upp henne och få med henne med för hjälperna! När jag kommer till medellinjen gör jag ju en halvhalt för att hon verkligen ska få med baken. Hon slappnade av bra och blev helmjuk! Började sedan flytta henne lite in på långsidorna sen gjorde vi lite öppna sen flyttade jag tillbaka henne.
Gjorde sedan skänkelvinkningar över medellinjen, hon ville gärna flytta framdelen mer än rumpan så jag fick stanna upp henne mycket med den andra skänklen! Travade sedan 2 varv i varje varv i en ganska låg form sedan tog jag uppe henne igen och flöt över i en lugn galopp och la sedan ner henne för att hon skulle få sträcka ut ryggen! Det funkade super och hon höll ett bra tempo! Bytte sedan galopp och galopperade ett tag tills hon sökte sig neråt och det flöt på! Tog sedan en skrittpaus och galopperade sedan i kortkort galopp och hade henne ganska högt! Körde även förvänd galopp och hon gick fortfarande i fin form! Samlingarna i vänster varvet gick mycket bättre än de brukar fast de är fortfarande en del jobb tills de är lika bra som höger! Travade sedan av i lååååååååg form och skrittade sedan av ute som avslutning :)

Är OTROLIGT nöjd idag och jag är väldigt nöjd över min egna ridning med! :)
Ni måste ju bara avguda mina ritningar x')
Saknar inte snön om man säger så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0