Suppan 20/3

Den snö som kom i fredags har smält så hagen var geggig och Suppans ben med! Så de blev att spola av dom precis när jag tagit in henne! Spolade bara lite över hoven för vattnet var ganska kallt, Suppan tyckte vattnet var skitläskigt men stog lugnt och stilla iaf :)
Skrittade fram ute både på lång och kort tygel. Väldigt mjuk och fin i skritten så jag flyttade lite på vägen. Gick sedan in i paddocken och började trava fram henne och gjorde lite serpentiner och flyttade, mycke volter och varvbyten för att få henne att slappna av och mjukas upp lite till. Väldigt fin och mjuk i traven med!
Tog sedan lite galopp, först ett varv på fyrkantsspåret i varje varv sen lite på volterna. Sedan red jag på fyrkantspåret och ökade på långsidorna och samlade på kortsidorna! Funkade super i högervarvet och hon hade verklige power i galoppen. I vänster gick det mycket sämre men de är för hon inte är alls lika stark i de varvet så nu ska vi verkligen bygga upp de musklerna och få henne jämnstark! :) Joggade henne sedan lång och låg och sen skrittade jag av ute och hon blev skiträdd för en joggare x) Tog av henne allt i stallet, satte på täcke sen fick hon gå in i boxen och då fodrade jag kraften till alla hästar sen åkte jag hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0