Suppan 27/3

Skrittade fram en kort runda ute och sen gick jag in i paddocken och där blev det massa skrittarbete. Började rida serpentinbågar och gjorde halt varje gång jag passerade medellinjen, sen flyttade jag henne lite på långsidorna och sen gick vi över till trav när  hon var mjuk. Började med att träna övergångar och gjorde masas volter och halter med. Hon började lyssna väldigt bra för hjälperna och var väldigt avslappnad och stressade inte upp sig alls, gick i fin form och trampade under sig SUPER! Red även mycket serpentiner i traven och låg mycket på en 8-volt och gjorde halt i varje varvbyte! Hon var fin i igångsättningarna med avsaktningar var det sisådär med! Hon ville helst springa snabbt och strunta i halterna.

Tog sedan galopp från skritt i båda varven, i höger satt fattningarna som en smäck och hon var superlugn i dom och flöt bara över i en superfin och lugn galopp. I vänster var de ju lite svårare så jag fick ställa henne lite lätt åt höger och göra en liten större halvhalt innan, då funkade det helt okej och självaste galoppen var finare än vanligt :D
Joggade av henne i en låååååååååååg form och hon frustade massor och hon sträckte ut hela ryggen och trampade under sig bra! Skrittade sedan av henne i paddock för hand!
Jag älskar dig mongohäst♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0