Wininna och Ronna

Jag var med min kompis ellinor igår/natt så har inte kunnat blogga pga hennes sega internet ( ja hon hade mobilt ) Men vi hade det skoj, vi kollade på film och snackade och busringde till två personer. Vi har fått kissies nummer oxå.. (A) Ajoo.
_
Idag red jag två hästar, och gissa vem som har träningsvärk? Var ett under att jag inte fick träningsvärk igår efterosm jag inte har ridit på två veckor. Jaa det är jobbigt att rida två hästar med tre olika gångarter när man inte har ridit på 100 år typ.
_
Ronna: Försökte träna på formen, men jag kan inte seriöst, jag kan inte göra flera saker samtidigt när jag sitter på hästryggen. Att träna på formen i skritten och galoppen går utmärkt, men inte i traven.. jag fattar inte. Det funkar inte? Jag kan verkligen inte arbeta just henne i formen i traven för .. jag har ingen aning. Jag vill ju kunna försöka, ibland går det och ibland går det inte? Det beror ju bara på att jag inte kan göra just dom sakerna när jag sitter på hästryggen. Annars gick det bra, tränade på galoppfattningar.
Efteråt när jag väntade på mamma tog jag ut ronna på stallplanen och tränade buga och puss och försökte förstå mig på 'grimskaftet' utan hake eller hur man förklarar det. xD
_
Wininna: Hade inge krav alls, red på vägen. Men hon var otrolig pigg och stark. Travade en lååång sträcka och sen galopperade vi en sträcka, hon fick sträcka ut benen riktigt. Men hon tyckte det var jobbigt så hon försökte sakta av men de fick hon inte! Sen red vi hemmåt, travade ( försökte iaf) Och galopperade,( ja vi skrittade as mycket sen och emellan och först jaja ni fattar)hon ville verkligen sticka och då fick hon väl sträcka ut benen riktigt precis som hon ville ;) När jag skulle trava så galopperade hon, men när jag gjorde många halvhalter så lungnade hon ner sig tillslut. Men hela passet gick jättebra! Var jätte roligt att rida en annan häst som omväxlingsskull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0